ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Uluslararası göç ve sunum teknikleri | |
2 | Göç hareketlerinin açıklanması | Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, chapter 2 |
3 | İşçi göçü 1: Tarihsel süreç | Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, chapter 5 |
4 | İşçi göçü 2: Demografik değişim ve kalifiye göçmene olan ihtiyaç | Carrera, S. (2007) Building a common Policy on Labour Immigration. Towards a Comprehensive and Global Approach in the EU; Centre for European Policy Studies, Working Paper No. 256 |
5 | Mülteciler | FischerLescano, A. / Löhr, T. /Tohidipur, T. (2009) Border Controls at Sea: Requirements under International Human Rights and Refugee Law; International Journal of Refugee Law 21(2): 256296 Hamood, S. (2008) EU–Libya Cooperation on Migration: A Raw Deal for Refugees and Migrants? Journal of Refugee Studies 21(1): 1942 |
6 | Yasadışı Göç ve Sınır Kontrolü | Coluccello, S. /Massey, S. (2007) Out of Africa: The human trade between Libya and Lampedusa, Trends in Organized Crime 10(4): 7790 Papadopoulou, A. (2005) Regularization programmes: an effective instrument of migration policy? Global Commission on International Migration, Global Migration Perspectives No. 33 Lavenex, Sandra (2004) The External Dimension of Europeanisation: The case of immigration policy; Cooperation and Conflict, vol.39(4), 417 443 |
7 | Göç ve gelişim | Newland, K. /Rannveig Agunias, D. /Terrazzas, A. (2008) Learning by Doing: Experiences of Circular Migration Policy Institute Trauner, F./Kruse, I. (2008) EC Visa Facilitation and Readmission Agreements: Implementing a New EU security Approach in the Neighbourhood, Centre for European Policy Studies, Working Document No. 290/April 2008 Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, chapter 3 |
8 | Türkiye’nin göç politikası | Kirisci, Kemal (2009) Harmonisation of Migration Policy and Turkey’s Security Challegenes, EDAM Discussion Paper Series 2009/1 |
9 | Arasınav | |
10 | Entegrasyon politikası: Farklı favramların karşılaştırılması | Boswick, W./Heckmann, F. (2006) Integration of Migrants: Contributions of local and regional authorities; European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions, www.eurofound.de Green, Simon (2007): Divergent Traditions, converging responses: Immigration and Integration Policy in the UK and Germany; German Politics, 16:1, 95 – 115 Avci, Gamze (2007): Comparing Integration Policies and Outcomes: Turks in the NL and Germany; Turkish Studies, (7)1, 67 84 |
11 | Sosyoekonomik bütünleşme | Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, chapter 10 OECD (2007) Jobs for immigrants labour Market integration in Australia, Denmark, Germany and Sweden Florida, Richard (2003) The Rise of the Creative Class. And How It's Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life BasicBooks New York |
12 | Vatandaşlık yasası ve siyasi katılım | Naujoks, D. (2009) Dual citizenship. The discourse on ethnic and political boundarymaking in Germany, Focus Migration, policy brief no. 14 A. Holmes Coopper (2002) Party sponsored protest and movement society: The CDU/CSU mobilizes against citizenship law reforms; German Politics 11:2, 88 104 |
13 | Bütünleşme ve kimlik | Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, , chapter 11 Jopke, Christian (2010) Citizenship and Migration, Cambridge, chapter 4 |
14 | Bütünleşme ve Güvenlik | Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, chapter 9 Dietmar Loch (2009) Immigrant Youth and Urban Riots: A comparison of France and Germany; Journal of Migration Studies, vol.35, 5; 791 814 |
15 | Final sınavı için tekrar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda adı geçen kaynaklar, power point sunumlar, AB web sitesinden alınan kaynaklar, uluslar arası organizasyonlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 30 | |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 161 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest